Dah malam ni mula semua pakat stay up dengan kerja rumah yang tak pernah sudah kan? esok kan cuti... Apatah lagi hari ni mood closing bagi semua SID satu Malaysia ni.. kenapa tidak.. ini la perkara penting untuk kami yang bergelar SID Shaklee....

Tapi tak semua suka buat kerja macam ni.. dan bila hati terdetik kenapa ek orang tak suka buat kerja ni. sedangkan kerja ni la paling senang.. dan boleh membawa kita kepada pahala yang baik sebab kita kan tolong orang... berkongsil ilmu dan manfaat tu kan satu pahala..

Jadi apa pun kita buat perkara yang kita suka dan boleh membantu orang lain.. Tapi asalkan kita buat secara ikhlas.. apapun kita dapat pahala juga kan... Insyaallah....

Dan untuk yang bertanya.. bagaimana nak mulakan perniagaan ini? dulu saya mulakan hanya bermodalkan RM65 je tau... tnapa modal yang besar.. tapi BONUS yang saya dapat, Alhamdulillah.. 4angka dan lebih dari gaji saya sebagai pembantu admin dan sales eksekutif.. Tapi sekarang saya dah tak kerja dengna orang.. saya kerja sendiri wif my two kids ni...

Tak banyak syarat pun nak mulakan biz ni.. Asalkan kita nak berjaya dan ada IMPIAN BESAR.. serta kesabaran yang tinggi dan yang penting, korang pernah rasa dan amalkan produk ni lagi senang nak kongsikan kebaikan kepada semua

Cara paling mudah? korang tak perlu susah-susah ke pejabat pos kalu nak.sekarang boleh ORDER je online terus ke www.shaklee2u.com.my lagi cepat dan mudah... dari rumah pun boleh buat.. janji ada internet tau.. Tapi saya suka ke pos laju..lebih suka jalan-jalan cari ilmu lagi...

1. Tidak perlukan modal yang besar hanya yuran seumur hidup RM69 (dulu sebelum GST hanya RM65)
2.  Boleh berniaga dari rumah sahaja atau dari mana-mana anda suka.
3. Tidak perlu menyewa premis.
4. Keuntungan 100% milik anda. Unlimited income.*
5. Bonus dibayar setiap bulan pada 15hb.
6. Matching Bonus 10%-50%*.  (anda akan dapat extra bonus dari yang sepatutnya)
7. Percuma sebotol Vitalea (multivitamin) bernilai RM94.
8. Bonus extra untuk RANK UP.
9. Wang Tunai RM 10,000 beserta trofi*


*Mengikut terma dan syarat


Jika anda mahu membina kerjaya , bolehlah menghubungi kami untuk keterangan lanjut.
Berniaga online
 
 
 
Berminat untuk ketahui lebih lanjut? Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...

Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email: kedaivitaminlina@gmail.com 

Petang ni nak kongsikan lagi kat korang semua bakal-bakal ibu di luar sana... Info ni berbentuk dalam infografik yang mana semua orang boleh dan sangat mudah untuk di buat panduan...

Antra perkara yang BOLEH & TAK BOLEH untuk anda yang sedang hamil dan perhatikan satu persatu antra perkara-perkara tersebut tau... semoga ianya memberi panduan dan manfaat untuk semua...

pantang larang semasa hamil
double klik gambarajah untuk lihat yang lebih jelas
Adakalanya kita lupa adakalanya kita ingat kan perkara-perkara penting ini.. dan pastinya kita nak bayi kita sentiasa sihat walafiat sedari dia dalam kandungan lagi kan...

Semoga infografik ini memberi manfaat dan bantuan untuk semua.. Jangan lupa kongsikan pada kenkawan kita juga..

Salam sayang dari mommylina....

Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email: kedaivitaminlina@gmail.com 
 
Jika anda mahu membina kerjaya , bolehlah menghubungi kami untuk keterangan lanjut.
Berniaga online
 
 
 

Cakap je Shaklee, sekarang semua dah tahu.. ow... produk sihat tu ye.. ok-ok... tapi korang perasan dan amalkan tak? merasai apa yang orang lain rasai dan sehebat mereka juga? Tak kisah pun apa yang kita amalkan... Sebenarnya dari diri kita... ye dak?

Malam ni nak cerita tentang VIVIX lagi.. kenapa saya katakan VIVIX ni antara yang paling hot dan terlaris.. orang sekarang, apatah lagi sedang sangat-sangat perlukan tak kisah dah pasal harga mahal sekali pun.. JANJI ianya BERKESAN dan SELAMAT untuk di amalkan betul?

Tapi ramai antara kita dan terdesak nak merawat baru nak amalkan, kenapa kita tak amalkan sedari kita sihat-sihat ni kan? lagi berbaloi pembelian sebenarnya tau.. daripada merawat di mana ianya perlu di amalkan lebih dari penggunaan biasa...

Ni antara mereka yang terNAMPAK kesan dan hasilnya bila konsisten mengamalkan produk ni masa sihat dan ceria tau...

produk kecantikan

Rasa-rasa berbaloi tak? baru 9 hari tu korang... tercabar juga saya ni.. tu baru 9 hari.. kalu sekarang dia lagi cun tau... awet muda lag...

Ni antra mereka yang booking siang tadi..

produk kecantikan
Ini dah ada yang punya tau... korang nak? boleh je... meh kita risik-risik terus kat sini....

Berminat untuk ketahui lebih lanjut? Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email: kedaivitaminlina@gmail.com 
 
Selain tu kan.. besar PELUANG tau nak dapatkan CASH BACK dan keAHLIan PERCUMA ini...

Jika anda mahu membina kerjaya , bolehlah menghubungi kami untuk keterangan lanjut.
Berniaga online
 
 
 
 
Petang ni nak kongsikan tentang anak-anak kita di mana 9 tanda anak kita kekurangan nutrisi pada tumbesaran mereka yang mana adakalanya tanpa kita sedari..

Ramai antara kita yang bekerjaya dan sudah pastinya kita 40% dengan anak-anak dan 60% lagi dengan pengasuh mahupun menghantar anak-anak kita ke Taska bukan? Sememangnya itu adalah pilihan yang kita terpaksa buat demi kerjaya dan masa depan juga.. betul.. .

Tapi bukan satu alasan untuk kita nak kenal pasti perkembangan anak-anak kita dan membiarkan mereka membesar tanpa kita sedari kita alpa akan keperluan nutrisi mereka.. yang kita ingatkan selama ni mereka cukup segala apa yang kita bagi...

Senangnya saya kongsikan dalam infographic kali ni untuk memudahkan semua para ibu-ibu hebat mengenalpasti tanpa perlu membaca lelama kan...

Double klik gabmar untuk lebih jelas lagi dan boleh save juga..

Andakah antara-antara tanda-tanda di atas? atau lebih kurang? bersamaan?

Penyelesaian para ibu? biarkan atau berTINDAK sekarang untuk memberikan yang terbaik untuk anak-anak kita, sepanjang kita berkerja dan kita tinggalkan mereka kat Taska, Sekolah mahupun pada pengasuh peribadi atau orang gaji anda?

Bagi saya, tak berbaloi kita kerja siang malam anda kita abaikan nutrisi penting dalam tumbesaran anak-anak kita kan? dan duit kita boleh cari.. tapi kebahagian dan kesihatan anak-anak kita pasti tak boleh cari bila masa itu kita dah terabaikan?

Pilihan saya antara yang ini...

vitamin anak-anak bijak

Dan saya pasti pilihan ibu-ibu hebat untuk anak-anak ynag superb hebat juga kan... Insyaallah..

Berminat untuk ketahui lebih lanjut? Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email: kedaivitaminlina@gmail.com

Dan.. juga...
Jika anda mahu membina kerjaya , bolehlah menghubungi kami untuk keterangan lanjut.
Berniaga online
 
 
 
 

Zaman sekarang, kita tak boleh bergantung pada satu pendapatan sahaja kan? dengan gaji RM2500 sebulan belum tentu kita dapat apa yang kita impikan...

Tambahan pula bagi yang dah berumahtangga... cukup ke pendapatan sebegini? ikut grad? rasa-rasa makin tinggi gaji seseorang tu, makin tinggi keperluan dia kan?

jutawan shaklee

Percaya tak ni?

Saya pernah  bermula dengan gaji RM600.00 dan sebagai lepasan Diploma IT masa tu tahun 2005.. Tapi gaji RM700.00 sebagai Top Sales untuk Digi Telecom.. Allahuakhbar.. mau ikat perut saya masa tu... Ingatkan balik.. mau saya nangis kalu saya memilih kerja masa tu..

Tapi zaman berubah sekarang mana dah gaji RM700 kan.. semua wajib RM900 ke atas tapi CUKUP ke? berjimat sekali pun saya pasti tak cukup..

Dan sangat saya katakan.. SAYA RUGI sebab lambat bermula dengan apa yang saya buat sekarang..

Tapi saya bertuah DAPAT SUPERB MENTOR yang hebat-hebat dan mencurahkan ilmu sehingga saya capai apa yang saya tak mampu capai suatu masa dahulu... dan andai saya bekerja sekalipun masa ni.. saya tak akan lepaskan PELUANG ini untuk tambah pendapatan sampingan saya dalam saya amalkan, saya boleh tambah pendapatan secara aktif.. senang dan mudah.. tak perlu simpan stok di rumah.. korang kerja dan Ikut Cakap Mentor (ICU) korang coyapaste apa mentor arah.. korang PASTI BERJAYA...

Bagaimana tu? Cara cukup senang...

Cara paling mudah? korang tak perlu susah-susah ke pejabat pos kalu nak.. tapi saya suka ke pos laju..lebih suka jalan-jalan cari ilmu lagi...

1. Tidak perlukan modal yang besar hanya yuran seumur hidup RM69.
2.  Boleh berniaga dari rumah sahaja atau dari mana-mana anda suka.
3. Tidak perlu menyewa premis.
4. Keuntungan 100% milik anda. Unlimited income.*
5. Bonus dibayar setiap bulan pada 15hb.
6. Matching Bonus 10%-50%*.  (anda akan dapat extra bonus dari yang sepatutnya)
7. Percuma sebotol Vitalea (multivitamin) bernilai RM94.
8. Bonus extra untuk RANK UP.
9. Wang Tunai RM 10,000 beserta trofi*

*Mengikut terma dan syarat

Jika anda mahu membina kerjaya , bolehlah menghubungi kami untuk keterangan lanjut.
Berniaga online
 
 
 
Berminat untuk ketahui lebih lanjut? Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...

Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email: kedaivitaminlina@gmail.com 
 
 
 
Info dikongsikan petang ini...adalah bagaimana 8 langkah membancuh Susu Formula yang betul ini membantu para ibu diluar sana termasuk saya juga...

Dan dalam kita tak sedar sebenarnya... Tahukah kita kebanyakan ibu-ibu membancuh susu formula dengan cara yang salah? Dan mungkin ibu anda juga membancuh susu formula dengan cara yang salah terhadap kita waktu zaman dahulu? dan saya juga selepas anak saya berusia 2 tahun dan keatas..

Jom kita kongsikan ini...

 
panduan bancuh susu formula
double klik untuk saiz yang lebih jelas

Somoga langkah ini memberi manfaat untuk semua... kongsikan pada kawan-kawan kita juga... untuk kita perbetulkan cara kita sebelum-sebelum ini... 

Selamat mencuba.... 


Jika anda mahu membina kerjaya , bolehlah menghubungi kami untuk keterangan lanjut.
Berniaga online
 
 
 
Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email: kedaivitaminlina@gmail.com 
 
 
 
Lagi beberapa hari ni akan berAKHIR promosi yang berganda jimat dan berbaloi untuk anda.. Kenapa saya katakan untuk anda yang mahukan kelainan dan penjimatan berganda kali ni?

kelebihan vivix shaklee

Lihat betapa ruginya korang anda TIDAK miliknya di bulan ni yang mana anda akan peroolehi pelbagai kelebihan dengan pembelian kali ni dan.. belum lagi merasai kelebihan dari sebotol VIVIX ni kan...

Berminat? Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi... dan PengHANTARan seluruh Semenanjung termasuk Sabah Sarawak juga Brunei... Cari saya di sini...


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email: kedaivitaminlina@gmail.com

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Jika anda mahu membina kerjaya , bolehlah menghubungi kami untuk keterangan lanjut.
Berniaga online
 
 

Assalamualaikum.. selamat pagi Selasa.. pagi semalam kecoh tentang perubahan monsun kan..ada yang kat laluan Lanchang Pahang menghala ke Kuala Lumpur sesak di sebabkan banyak pokok tumbang dan menghalang perjalanan laluan kenderaan...

Bila Allah SWT mula "menegur" kita sangat-sangat perlu mengambil ikhtibar... dan lakukan perubahan dengan sentiasa mengingati Dia lebih dari segalanya...

Pagi ni nak cerita tentang berSEDEKAH...

murah rezeki dengan bersedekah

Bersedekah ni tak perlu menunggu kita kaya kan.. sedikit pun asalkan kita IKHLAS... san sekadar SENYUM pun dah di kira berSEDEKAH ..betul kan...

Jom kita amalkan....

Tak salahkan untuk kita kongsikan lebih ramai kepada kawan-kawan kita....

Moga-moga ianya memberi manfaat kepada semua....

=========================================

Jika anda mahu membina kerjaya , bolehlah menghubungi kami untuk keterangan lanjut.
Berniaga online
 
 

     Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi... SEKARANG!

Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email :- kedaivitaminlina@gmail.com


Malam ni entry tentang seorang kawan menceritakan tentang masalah dia yang rimas dengan JERAWAT kat bahagian belakang... korang pernah alami tak?

vitamin c shaklee

Saya dulu pada muka.. memang teruk laa boleh di katakan ada je masalah jerawat ni.. tapi kawan ni bahagian belakang paling teruk. selepas tu.. bahagian muka tka la seteruk ni...

Dan dia antara yang paling gembira baru 3bulan amalkan dan tak habis pun lagi sebotol VITAMIN C yang ada 180biji tak sampai pun RM100.. Percaya tak? korang "di paksa" percaya sebab ni kesan dia...

pengedar shaklee kulim

Dan dia tak menyesal tau amalkan ni, bukan untuk masalah JERAWAT belakang dia ni je.. malah.. kulit muka makin berseri tau.. kenapa? sedangkan kulit belakang kiranya kulit badan pun boleh secera dan macam tu.. apatah lagi kulit muka kita kan...

So korang? masih berkira nak amalkan VITAMIN SIHAT & CANTIK ni?

Rasa-rasa untung tak? baru 3 bulan dah selesai masalah.. ada lagi 3bulan pengunaan? tu baru sebotol.. kalu 2 botol mau JIMAT SETAHUN kan... Untuk yang ada alahan seafood ke.. atau resdung juga saya syorkan yang ini.. kenapa? ni juga adalah salah satu masalah alahan dan resdung tau...

Ini pilihan saya... pilihan korang untuk diri sendiri dan keluarga? nak yang semulajadi ataupun bahan kimia? kita sesama fikirkan....

Berminat? Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email: kedaivitaminlina@gmail.com

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
 
Dan....
Jika anda mahu membina kerjaya , bolehlah menghubungi kami untuk keterangan lanjut.
Berniaga online
 
 
 
 
Inilah MASAnya untuk kita ubah cara kita dari biasa-biasa kepada LUAR BIASA. Dan mungkin anda juga sedang mencari pendapatan tambahan dikala kos sara hidup makin tinggi?

pengedar shaklee kulim

Kali ini dengna PROMOSI berganda selain akan medapat FREE VITALEA COMPLEX anda juga boleh terus jana pendapatan anda secara aktif online ataupun offline...

Bagaimana?

Cara paling mudah? korang ak perlu susah-susah ke pejabat pos kalu nak.. tapi saya suka ke pos laju..lebih suka jalan-jalan cari ilmu lagi... 

1. Tidak perlukan modal yang besar hanya yuran seumur hidup RM69.
2.  Boleh berniaga dari rumah sahaja atau dari mana-mana anda suka.
3. Tidak perlu menyewa premis.
4. Keuntungan 100% milik anda. Unlimited income.*
5. Bonus dibayar setiap bulan pada 15hb.
6. Matching Bonus 10%-50%*.  (anda akan dapat extra bonus dari yang sepatutnya)
7. Percuma sebotol Vitalea (multivitamin) bernilai RM94.
8. Bonus extra untuk RANK UP.
9. Wang Tunai RM 10,000 beserta trofi*

*Mengikut terma dan syarat

Siapa TAK NAK ni sangat dan tersangat RUGI jika masih lagi menunggu dan terus menunggi tau.. Jom jangan harapkan MAKAN GAJI lagi .. boleh dapat extra income semua boleh buat... Jom SEGERA!

Berminat? Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email: kedaivitaminlina@gmail.com


Sepetang ni dengan info mengenali jenis-jenis GEMUK yang menyebabkan program diet anda sukar di laksanakan dan lambat je nak capai TARGET BERAT BADAN korang kan....

Dengan panduan infografik ni moga memudahkan korang untuk dapatkan kenal pasti kita antara gemuk yang mana satu kan....

kenali jenis-jenis gemuk
klik gambar untuk lebih jelas lagi...

Entry #wordless juga sepetang kali ni...

Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi... SEKARANG!


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email :- kedaivitaminlina@gmail.com
 
Rimas dengan peluh yang membuatkan korang tak selesa? bukan setakat tak selesa je malah ianya pasti menimbulkan bau yang kurang menyenangkan.

Mau lari kawan-kawan sebelah bila bau itu sangat menusuk kalbu kan...

Pagi ni nak kongsikan 3 jenis minuman yang membantu korang untuk mengawal masalah peluh ni ;-

Antaranya...

diet

1. Air putih - Ianya membantu melembapkan badan dan suhu tubuh juga turut terkawal.

yogurt

2. Yogurt - Kandungan kalsium dalam minuman ini juga boleh mengurangkan masalah peluh.. (rajin-rajin minum juga ek...)

cinch tea mix energy shaklee
3. Daun pudina - Bagi korang yang kurang gemar dengan bau dan rasa pudina ni... korang boleh campurkan ke dalam makanan dan minuman.. (contohnya ; saya suka Cinch Tea mix dengan daun pudina.. bersemangat dengan bau aroma ni tau...) Selain itu daun pudina ni dapat meredakan ketegangan dan mengawal suhu badan kita tau... 

Selamat mencuba!


Jika anda mahu membina kerjaya , bolehlah menghubungi kami untuk keterangan lanjut.
Berniaga online
 
 

     Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi... SEKARANG!

Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email :- kedaivitaminlina@gmail.com
 
 
 
Petang ni nak kongsikan lagi salah satu produk ni yang mana pasti semua akan ambil peluang untuk di amalkan dan wajib ada kat rumah juga kemana sahaja...

Perasa tak setiap kali Syawal menjelang.. pasti ramai akan "berkunjung" ke klinik.. ke Hospital kecemasan untuk mendapatkan rawatan.. kenapa? mesti la sakit kan.. tapi sedarkah kita ianya fenomena biasa setiap tahun selepas Ramadhan berlalu?

Apa yang saya lalui tak akan berulang lagi.. saya pernah muntah-muntah dan pitam selepas 1 Syawal.. tu masa bujang tau.. kesan tu memberi kan saya 1001 pengajaran.. dan ianya tak akan berulang di Syawal tahun seterusnya... Alhamdulillah.. sampai sekarang saya pasti ingat.. dan untuk anak-anak saya juga pastikan ianya tak akan berulang terutamanya pada anak-anak saya juga...

Antara yang saya suka bawa kemana sahaja....

nutriferon Shaklee

Ini dia satu-satunya suplemen hasil penyelidikan pakar imun terkemuka, Dr. Yasuhiko Kojima.

Hasil Penyelidikan Melebihi 40 Tahun

Dr. Kojima berjaya mencipta Nutriferon® selepas menjalankan pelbagai penyaringan, uji kaji dan penilaian terhadap ribuan sebatian dan lebih 200 herba yang berlainan.

Nutriferon® mengandungi campuran proprietari ekstrak tumbuhan semula jadi daripada biji labu, benih plantago, bunga bebuas Jepun dan bunga kesumba.

Imun yang paling cepat tindakannya dan kesannya... sesuai untuk seisi keluarga dan sangat mudah untuk di bawa dan di amalkan.. tak perlu bancuh pun kalu tak suka.. minum macam tu je...

Risau anak-anak sering demam? bersin selalu? nak kuatkan imun booster anak-anak? tak payah la nak selalu "mc" sebab anak demam kan lepas ni.. .dan juga.. kurang la buat pelaburan kat klinik untuk "ubat" yang anak-anak tak suka nak makan sebenarnya..

Ini pilihan saya... pilihan korang untuk keluarga? nak yang semulajadi ataupun bahan kimia? kita sesama fikirkan....

Berminat? Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email: kedaivitaminlina@gmail.com

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Semangat pagi ni nak kongsikan satu ilmu yang saya pegang sedari zaman sekolah dulu... Impak suka makan bersulam air masak mahupun air manisan...

kesan diet anda

Sebelum tu saya nak cerita satu kisah ni.. masa tu saya form 4, mengetuai kelab Persatuan Bulan Sabit Merah sebagai ketua perbarisan.. perlukan suara ynag lantang dan kuat untuk memberi arahan perbarisan yang saya ketuai.. setiap kali rest saya mesti minum air masak.. no more air manisan..

Satu sesi rehat ni kami makan kat kantin, kebetulan masa tu panas sesangat.. dan kami join makan dengan Cikgu kami ynag berasal dari semenanjung masa tu saya belajar kat (SMK Mat Salleh Ranau, Sabah), kawan-kawan orang Ranau mesti tahu sekolah ni.. hihih...

Masa sesi makan tu saya macam biasa akan minum air dulu kemudian makan nasi kat kantin sekolah.. masa tu hari Sabtu sesi latihan kami.. .Dan Cikgu ni tengah dia makan then dia sambil beri penerangan kat kami itu dan ini.. dalam masa dia bercakap tu dia teguk la air masak dia then dia bercakap semula. lepas tu sambung makan semula...

Tetiba... Cikgu ni buat kami terkejut.. Allahuakhbar... dia bersuara.. kami terkejut..ingatkan kenapa la.. apa la kami buat salah or ada apa-apa yang membuatkan dia sebegitu.. terus Cikgu ni bersandar... sekali kami bertanya...

Cikgu..cikgu kenapa.. lama kami menunggu jawapan dari Cikgu lelaki ni tau...

Lepas tu dalam beberapa minit kami pun dah selesai makan semua nak beredar dia cakap...

"Cikgu terlangar pantang cikgu... "

Kami pelik.. pantang?

Cikgu ni pun terangkan kepada kami.. yang dia sedari kecil di biasakan JANGAN MAKAN SAMBIL MINUM AIR! ni pesanan mak ayah Cikgu sedari kecil.. tu cikgu cakap terlangar pantang... ni kali pertama Cikgu makan sambil minum air secara tak sengaja....

Kami pun senyum je.. saya sememangnya di biasakan juga JANGAN minum ketika makan.. sebab nanti membazir nasi tu dan dulu-dulu kami selalu di ingatkan "kesian nasi tu.. korang tak mana..rezeki tau.."

 ============================================================
 Sebenarnya ramai  di antara kita yang gemar menikmati makanan dengan di temani segelas air kan? Mungkin sudah terbiasa makan di selangi minum air agar tidak tercekik dan tersedak... Tak salah sebenanrnya tetapi minum bersulam air ni boleh memberi KESAN BURUK kepada sistem penghadaman dan meningkatkan insulin dengan cepat dalam tubuh badan kita..dan bukan sahaja masalah kesihatan, tetapi turut membuatkan lemak berkumpul dengan cepat di segenap tubuh badan kita...

See.. apa yang kita lakukan sebelum ni?

Saya kan.. kalu ke kedai makan atau sebagainya..saya pastikan air sampai terlebih dahulu sebelum nasi..sebabnya saya pastikan separuh air tu saya habiskan terlebih dahulu sebelum saya mulakan pemakanan saya.. dan saya nak kongsikan ilmu ni untuk semua...

Tak nak PERUT BUNCIT kan? minum air sebelum makan @ minum air selepas 30minit makan... ini lebih baik dan sangat bagus untuk penghadamana kita.. dan.. saya pasti perut korang pasti tak akan buncit.. Tapi.. perlu konsisten.. jangna minggu ni buat.. minggu depan dah lupa.. dan ulang semula makan bersulam air la pulaaaa....

Sebab tu saya masih 45kg setelah 2 orang anak sekali pun.. saya pegang prinsip saya.. MINUM AIR SEBELUM MAKAN...

Korang cuba la... bukan je dapat kempis kan perut dan buang lelemak ni.. tapi penjagaan kesihatan dalaman kita itu yang sangat PENTING! tau...

Moga ianya memberi manfaat kepada semua...

Lagi kan.. korang nak bakar lelemak tepu tu dengan LECITHIN & buang dengna HERBALAX pun sangat terbaik... lagi cepat kempiskan perut tu..

Berminat? Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email: kedaivitaminlina@gmail.com






IMPAK suka makan bersulam air!

by on July 24, 2015
Semangat pagi ni nak kongsikan satu ilmu yang saya pegang sedari zaman sekolah dulu... Impak suka makan bersulam air masak mahupun air manis...
Malam ni nak post entry pasal wanita dan isteri la ek..mengenali kenapa ALFALFA menjadi pilihan wanita dan isteri seterusnya mengembirakan si pasangan korang?

Apa korang rasa bila mr.suami cakap.. "ayang sekarang ni lain la.. bagus.. abang suka perubahan ni.. "

Haaa.. mau hati tak berbunga-bunga kan... selain dapat mengeratkan hubungan suami isteri.. dapat pula menjaga kesihatan dalaman.. dan selesaikan masalah-masalah kewanitaan ni seperti keputihan, bau badan.. sembelit.. kencing tak lawas... macam-macam laaa.. yang paling best untuk ibu yang sedang menyusukan anak pun boleh sangat nak amalkan ni tau...

Betul? meh korang lihat gambarrajah ni ...

tambah susu badan
Wanita dan isteri hebat dalaman dan luaran...

Lagi tak percaya? korang cepat-cepat cari saya untuk korang ORDER dan amalkansedari sekarang.. yang bujang pun amalkan.. tak kan la kita yang dah kawin dan ada anak-anak ni tak nak amalkan pula kan? gilaaa tak nak jaga suami...

Hati semua kita kena jaga.. penampilan kita kena jaga... kemesraan suami isteri kita juga yang kena jaga tau... semua la kita kena jaga... baru la kita saling memahami sesama pasangan kita... Untuk para suami pula... korang apa lagi.. HADIAH kan untuk orang kesayangan anda tu.. isteri korang untuk korang juga tau.. bukan untuk siapa-siapa....


Bagaimana nak dapatkan BARANG PANAS dan TERBAIK ni...

Berminat? Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email: kedaivitaminlina@gmail.com

JANGAN BIARKAN barang baik ni korang tak amalkan..sedangkan mak kita dulu pun amalan penjagaan dalaman.. ni kan pula zaman moden ni kan.. lelaki sedikit berbanding wanita kannn.. Jom jaga..


Zaman moden kembali kepada rawatan TRADITIONAL.. Mungkin ramai yang tak tahu kelebihan MADU + KULIT KAYU MANIS ni boleh membantu merawat masalah kencing tak lawas atau lebih di kenali lagi masalah JANGKITAN PUNDI KENCING.

Kenapa madu dan kulit kayu manis.. perkaitannya...

kelebihan madu untuk merawat sakit

Madu merupakan satu-satunya makanan atas muka bumi yang tidak akan basi mahupun rosak. Apa yang terjadi hanyalah ianya ''bertukar jadi gula''. Realiti sebenarnya madu tetap madu.

Bagaimanapun bila ditinggalkan ditempat yang gelap dan sejuk pada waktu yang lama ianya akan menghablur  atau kristallized. Apabila ianya berlaku  didihkan sedikit air dan masukkan bekas yang berisi madu kedalam air panas  dan tutup api dari terus menyala dan biarkan madu cair secara biasa tanpa pendidihan. Ianya akan tetap kekal sebagai madu dari segi perubatan dan keadaan.

Tetapi jangan didihkan madu atau masukkan kedalam mikrowave kerana ianya akan  merosakkan enzim-enzim berguna dalam madu.

Senangkan...

Dan untuk merawat masalah kencing tak lawas / jangkitan pundi kencing.. lagi sangat mudah da cepat...

Cara-caranya...

Ambil dua sudu serbuk kayu manis dan satu sudu madu dalam air suam dan minum. Ianya akan membunuh kuman dalam pundi.


Mudahkan.. amalkan selalu.. di harap ianya sangat membantu kalian yang sedang menghadapi masalah ini... dan jangan pula lupa share kan kepada kawan-kawan kita...

Jumpa lagi di next entry...

Love shring mommylina
Pengedar Shaklee Kulim
017-5836865
SidPRO anda 867601
kedaivitaminlina@gmail.com


Ramai yang tertanya-tanya apa produk yang paling terbaik untuk kesihatan dan juga awet muda... Jawapan saya mudah je.. VIVIX Shaklee.. Kenapa?

awet muda dengan vivix shaklee

Sebotol Vivix ni kecil comel jer tau, mudah sesangat nak bawak gi mana-mana pun.. travel ke balik kampung ke.. tak  da masalah la... 

Untuk korang..Siapa yang pernah jatuh sakit, kerap letih terlampau, masalah sakit kulit teruk,kerap demam, kena sakit kronik pasti akan berterima kasih kat orang yang berkongsi manfaat Vivix ni.. 


Selain yang sangat nak jaga kecantikan.. bukan luaran je.. tapi dalaman juga tau.. ianya adalah sesuatu yang terbaik untuk semua..

Antara komen pengguna Vivix kepada korang pula lepas ni....

sakit darah tinggi pulih dengan vivix shaklee

Kebaikan ni kota kongsikan pada orang-orang kesayangan kita... Insyaallah.. bukan je kita gembira malah tersangat puas hati bila melihat mak ayah... suami.. isteri kawan-kawan kita semua sihat walafiat kan...

Berminat? Berminat? Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email: kedaivitaminlina@gmail.com 
 
 
Lepas raya ni, ramai yang mencari sesuatu untuk membakar lelemak dalam badan setelah di isi dengan pelbagai juadah.. daging.. rendang.. lemang.. laksa.. lontong.. lodeh.. ketupat.. buras.. ayam.. macam-macam lagi la....

Tahukah kita, anda benda-benda lelemak ni kita simpan dalam badan lelama.. dan biarkan ianya berkumpul di setiap jalan-jalan saluran darah kita.. ianya bukan je buat badan korang naik .. malah menyebabkan saluran darah tersumbat dan menyebabkan muncullah sakit-sakit lain seperti darah tinggi.. gout.. kolesterol dan sebagainya...

Bila badan tak perlukan lelemak ni..ainya menjadi sisa hampas dalam tubuh badan kita... tanpa kita sedari tau...

Tapi tak semua ambil kita... lepas ni.. korang WAJIB ambil kisah... tak semua orang boleh jalan kaki selama sejam nak bakar semua kalori yang ada dalam badan kan?

Cara sayamudah sesangat kalu korang punyai masa yang terhd la kan. korang amalkan ni... salah satu agen pembakar lelemak dalam badan dan lainnya kelebihnya adalah membantu aliran darah kita normal.. menguatkan memori juga tau...

set kurus shaklee
LECITHIN... atau saya suka gelar ni sebagai leci... sebab bantu melancarkan proses buang lelemak dalam badna juga bantu kurangkan paras gula ke.. darah tinggi ke dalam badan tau... 1 botol ni dengna pelbagai kelebihan.. belum lagi di ambil bersama ALFALFA, HERBALAX lagi.. gabungan yang simple untuk anda nak turunkan berat badan secara sihat tau...

Lesitin soya ialah sumber utama kolina, salah satu komponen pengutus saraf asetilkolina yang terlibat dalam penghantaran mesej dalam otak dan sistem saraf.
Lecithin Shaklee diperoleh secara semula jadi daripada kacang soya. Setiap sofgel mengandungi 530mg lesitin.

Tidak mengandungi perisa atau pewarna tiruan, pemanis atau pengawet.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Bagi korang yang nak konsisten dan nak maintain kan berat badan tu..dan jaga kesihatna sedari sihat-sihat ni.. saya syokkan pengambilan ni... Sebotol? Baru RM52.00 tak mahal pun.. mahal lagi tau nak merawat ...

Dan saya akan guide korang dengan cara yan terbaik untuk pengambilan secara berkesan... Ianya lebih dan sangat baik untuk jangka masa panjang...

Berminat? Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email: kedaivitaminlina@gmail.com

Cepat untuk korang yang nak SIHAT + KURUS secara konsisten dan semulajadi + berkesan tau.

Lepas raya ni macam berat badan naik je? perut pula dah macam hamil 5bulan? oh tidakkk.... Mau tak buncit, dah la membuang nye jarang sekali.. makannye bertambah-tambah dari rumah ke rumah, dan bertambah pula kawankawak pejabat bawa juadah sedap-sedap...

Perut buncit? kilo-kilo naik? rasa berat badan semacam je ni dari sebelum puasa....

Risau?

Tapi tu sebelum.. sekarang... TIDAK lagi dengan HERBALAX... Bagaimana produk ni boleh membantu penyelesaian untuk masalah korang?

Meh sini.. saya terangkan dalam gambar sekali...

herbalax shaklee
Bagaimana ianya membantu?

HerbLax Shaklee mengandungi adunan pelbagai herba yang sering digunakan secara tradisional untuk melegakan sembelit dan melancarkan fungsi usus.*

Herb-LaxTM bertindak secara lembut bagi membantu anda menangani masalah pembuangan air besar yang mungkin dialami sekali-sekala.

Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang berisiko menghidap lupus eritematosus sistemik hendaklah berbincang dengan doktor mereka sebelum mengambil produk ini.

Tidak mengandungi perisa atau pewarna tiruan, pemanis atau pengawet.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Rasa-rasa korang ada masalah sembelit? tak lawas? makan apa pun tak jadi? apa kata anda cuba ni.. bukan je BERKESAN, SELAMAT malah SEMULAJADI lagi...

Berminat? Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email: kedaivitaminlina@gmail.com

Cepat untuk korang yang nak SIHAT + KURUS secara konsisten dan semulajadi + berkesan tau.

Allahuakhbar.. kuasa Allah SWT siapa tau kan.. lambat atau cepat itu semua kuasa Dia.. kalu cepat takut kitatak hargai.. kalu lambat Dia mempunya perancangan yang lebih baik untuk kita semua.. Tak kisah la dalam apa jua bentuk rezeki yang kita impikan dari Dia...

set hamil shaklee
Sumber FB dan Berita Online

JANGAN PERNAH BERPUTUS ASA, apatah lagi merunggut sesama kita...

Allah maha adil dan maha pemberi.. .minta la... iya pasti akan beri pada masa yang Dia akan tetapkan...

Saya pernah ceritakan sorang kawan saya merangkap customer saya.. berapa tahun dia menanti cahaya mata.. zuriat dia, walaupun masa tu dia tengah belajar di Cairo, Mesir dan dia berasala dari Brunei. Tapi dia tak pernah putus asa... 2 kali keguguran.. sekali hamil luar rahim dan bleeding... Alhamdulillah.. (klik sini...)

Sekarang dia bergelar ibu kepada 4 cahaya mata kembar dia... hebat kan kuasa Dia... Jangna sesekali kita mohon pada manusia.. tetapi mohon la pada Dia.. sang pencipta kita dan Dia maha pemberi...

Hari ni terbaca kat berita online.. penantian 7tahun berakhir dengan kelahiran 4kembar anak sulung mereka.. Hebat kan?

Kepada anda yang masih memanti... teruskan berusaha.. dan usaha... Insyaallah Dia tak pernah mengecewakan kita.. kecuali kita kecewa pada Dia dan berputus asa...

Berusaha dengan cara jaga pemakanan dan pengambilan vitamin untuk menguatkan dan meanbahkan apa yang kurang dalam badan kita... Insyaallah.. Usaha dan terus berusaha,.. Semoga ini juga membantu para isteri dan suami yang sedang berusaha. (klik sini RANCANG HAMIL)

Berminat? Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email: kedaivitaminlina@gmail.com
Petang ni nak cerita tentang kalori pemakanan juada raya kita pula.. Bagi korang yang dah beraya sakan ni..diet tu ke mana? laut ke still on? mesti ramai yang cakap.. ala... diet lepas ni la.. janji makan dan raya dulu.. haaa.. betul tak?

Sebenarnya boleh je kita diet dan on makan juadah raya ni..janji ada "perisai" dan tahu pengambilan kalori dan bakar semula kalori yang terlebih tu dengan cara mudah...

Contoh ambil juadah LAKSA... (tak kisah la laksa Penang, laksa Serawak, laksa 1Malaysia ke... )

kalori makanan

1 hidangan / mangkuk LAKSA ni bersamaan 250mg = 240 kalori (mangkuk biasa) untuk mangkuk besar 9680gram) bersamaan 470 kalori.. Sikit ke banyak?

Dalam diam kan.. nampak je makanan ni macam rendah kalori.. tapi sebenarnya.. bagi korang yang on- diet ianya kalu berterusan.. rumah ke rumah dalam sehari ambil berapa mangkuk? pasti lebih kan.. kalu sedap lagi bertambah.ye dak? maka bertambah la kalori tu...

Haaa.. paling mudah nak bakar semula kalori ni senang je... paling senang la korang.. caranya?

BERJALAN KAKI  

Ya! dengan cara BERJALAN KAKI selama 67minit, korang boleh membakar kalori macam tu je.. haaa.. mudahkan.. So pilihan korang.. dari rumah ke rumah kawan-kawan tu.. JANGAN naik kenderaan.. korang boleh je JALAN KAKI lagi baik dan paling best JIMAT MINYAK lagi.. hahah.. betul tak?

Lagi 1 cara paling cepat laaa ek.. dengan MENGAYUH BASIKAL selama 37minit.. alahaiii apa daaa.. simple je.. so lagi JIMAT MINYAK kereta kan.. reramai berkayu bsikal untuk beraya... waa.a.. lagi best dan meriah gitu....

Susah ke senang? korang buat keputusan... kdan diet korang on.. makan pun sedap... simple tips dan info

Lagi? cara saya senang.. BAKAR dengan LECITHIN dan BUANG dengan HERBALAX lagi pantas dan cepat kalu korang banyak sangat alasan.. panas la.. berpeluh la.. penat la nak berjalan dan berkayuh basikal ni.. haaa ni pilihan korang...

Bagaimana nak dapatkan 2 produk ni? senang je.. korang cari saya..dan saya pasti terangkan lagi terbaik pengambilan secara kosisten lepas ni...

Berminat? Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email: kedaivitaminlina@gmail.com

Cepat untuk korang yang nak SIHAT + KURUS secara konsisten dan semulajadi... + berkesan tau...
Assalamualaikum dan selamat pagi.. pagi ni ada yang dah mula kerja? ke masih lagi bercuti? mood raya? tentu la kan.. raya kan sebulan juga.. Tapi jangn lupa biasakan kita dengna puasa 6 syawal juga tau.. lagi best.

Oh ya tak mau panjang-panjang pagi ni..sebab semua mood raya lagi kan..

Tips nak kekalkan berat badan secara konsisten lepas musim raya ni.. korang pasti tak nak berat naik secara mendadak kan? masa bula puasa 5kg turunnya.. sebulan raya mau 10kg naik pula? berganda tu.. macam bahaya je.. yeke... sure?

Mestilaa...penat turunkan berat badan.. naik nye sangat mudah dan cepat pula tu.. aduiii sakit oooww kan?

Ok tips saya mudah je.. korang makan.. bakar dan buang.. simple kan? jangan simpan lelama dalam badan. buat apa.. kalu badan dah tak perlukan..bakar dan buang je.. tak mau la simpan lelama...

Caranya? pengambilan WAJIB konsisten.. sangat simple bagi saya.. Anda korang dah dapat berat badan ideal.. dah kurus.. korang perlu konsisten ni.. bukan untuk penjagaan berat badan je.. tapi kesihatan dalaman juga kita jaga tau.. kurus tak sihat buat apa kan.. biar kurus dan sihat ni seiring tau...

Ok caranya.. korang ambil 2 ni secara konsisten. saya ulang.. konsisten tau...

LECITHIN & HERBALAX
 
set kurus shaklee


Kenapa 2 ni? cukup ke?  

Kalu banyak tapi tak amalkan secara konsisten tak guna juga kan.. kalu konsisten dan berterusan.. korang pasti rasa CUKUP dan kesannya sangat TERBAIKKKK ...

Ada percaya? korang perlu percaya.. dan jangan lupa, CARI SAYA untuk bantu korang yang nak kurus dan kekalkan berat badan secara konsisten.. Jangan risau.. makan banyak pun kalu korang tahu caranya lepas ni korang tak akan rugi malah berbaloi untuk di amalkan...

Lagi? JANGAN tunggu lelama.. berat badan korang tak tunggu korang untuk kurus dan tunun macam tu je.. . .tapi korang yang kena usaha untuk pastikan korang kekalkan dan penjagaan kesihatan sama tau...

Apa lagi.. Cepat cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email: kedaivitaminlina@gmail.com

Musim sakit ni pun bermusim ye kan?... kenapa tidak.. juadah sedap-sedap.. lupa segala sakit.. tapi paling tak seronok bila sakit gout ni datang semula... kenapa?

ubat sakit gout

Haaa.. payah la nak berjalan-jalan.. tambahan pula juadah nye semua yang "pantang" untuk anda yang ada gout ni.. tu belum lagi nak attend open house kat tempat kerja, jiran tetangga nanti lepas balik dari kampung ni.. adussss tak seronok kan...

Tambah kalu mr.suami yang kena... kita yang isteri ni nak ajak berjalan pun tak sampai hati.. betul tak? kesian kat mr.suami..

Jom saya share sedikit info untuk anda ynag nak elak sakit gout ni asyik berulang je.. tambahan pula di musim raya ni kan...

Antara yang boleh membantu penyelesaian "masalah gout" ni... :-


kelebihan shaklee

Fungsinya pula?

ALFALFA :- Membantu menyingkirkan toksin dalam badan secara semulajadi. Anda juga perlu minum air masak dalam kuantiti yang banyak bagi membantu proses ini berlaku dengan lancar.

OMEGA GUARD :- Penting untuk mengelakkan inflamation pada sendi-sendi pesakit. Ianya sebagai langkah berjaga-jaga sebelum bengkak itu menjadi semakin teruk.

PERFORMANCE DRINK ;- Memastikan tubuh pesakit mempunyai kandungan air dan gula yang cukup agar tidak dehydrate. Memberikan tenaga serta-merta yang berkekalan serta merangsang penghidratan optimum.

Selain tu suka saya syorkan OSTEMATRIK ni ..sebabnya? Oste ni memberi keselesaan kepada sendi dan otot..

So bila semua ni korang amalkan secara konsisten.. p la manapun. bawa barang-barang ni... Insyaallah ianya memberi kepuasan untuk korang... Bukan amalkan yan-yang yok pula ek... Pasti pembaziran tak akan berlaku lepas ni..sebabnya selain untuk sakit gout anda dapat di atasi.. ianya memberi kesihatan yang lebih baik untuk korang juga...

Utamakan kesihatan.. sebelum lakukan apapun tugasan tau.. sebab kalu sekali pun kita kaya dan bekerjaya.. duit kepuk-kepuk.. tapi kesihatan kita tak terjaga.. tak ada maknanya juga kan... kan lebih baik kita MENCEGAH dari MERAWAT kan...

Saya kongsikan apa yang terbaik.. dan nak orang lain juga menjalani kehidupan secara sihat dan semulajadi tanpa bergantung pada UBAT semata-mata... Insyallah...

Berminat? Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email: kedaivitaminlina@gmail.com

Sihat dan Ceria untuk anda sekeluarga juga...

Sakit Gout "bertandang" lagi...

by on July 19, 2015
Musim sakit ni pun bermusim ye kan?... kenapa tidak.. juadah sedap-sedap.. lupa segala sakit.. tapi paling tak seronok bila sakit gout ni da...
Assalamualaikum dan selamat pagi... Haa awal pepagi lagi mommylina scroll la fb dan blogwalking kan.. semua tentang raya lagi.. tapi tak kurang hebatnya bila ramai ke Klinik ni sebabnya.. anak batuk laa.. anak demam... selesama la bagai... laginya kuar masuk toilet.. oh no...

pengedar shaklee Malaysia
mr.google pic

Kita sendiri pun alaminya kan.. kenapa? bermusim pulaaa... salah 1 nya pasti kurang minum air masak kan?

Tapi bagi saya normal.. perubahan cuaca satu.. ye la kan..cuaca bandar dan suasana kampung yang sejuk dan tenang ni.. sangat la membuatkan "perubahan cuaca" ni.. tak kurang hebat juga bila berkunjung ruah ke rumah sanak saudara.. salah satu hidangannya adalah minuman bergas bertambah-tambah dengan ais.. perhhh.. sedap tak terhingga la kan..

Bila perut sebulan berpuasa di siang hari.. dalam sehari dua ni kita beraya sakan.. mau perut tak "terkejut" lagi-lagi dengna pedas nya dan ais nya... combo la katakan...

Haaa badan pun mula la seram sejuk.. lepas satu rumah ke satu rumah.. cuaca pula panas di redah je.. masuk kereta ikon pula.. kuar kereta .. panas lit-lit lagi... redah je ngan anak-anak kan?

Adat la.. tapi kena la jaga kesihatan tau... jangan sampai ke klinik tukar ganti.. tu belum asuk lagi sakit perut masuk kuar toilet pula kan...

Apapun.. perut kita kejutkan awal pagi dengan sebiji kurma pun sangat berbaloi tau.. (ni pesanan saya dapat dari Ustad Kazim Ilyas, semalam dengat kat Oasis 8pm).. seronok juga... sebabnya sebulan kita makan kurma tak kan laa lepas puasa kurma tu entah kemana-mana pula kan...

Dan paling saya suka perisai saya bawa kemana-mana untuk elakkan diri terOVEM makan plus nak sistem imun saya kuat juga dengan anak-anak.. Alhamdulillah.. ianyasangat berbaloi.. bukan sorang je boleh amalkan. Tapi seisi keluarga juga tau...

Ni dia... antara "bekalan" wajib saya dan keluarga walau kemana kami berjalan...

ubat selesema shaklee

Nutriferon untuk kuatkan sistem imun kita satu keluarga boleh amalkan..

Omega untuk yang elak kan terover makan selain if anak-anak batuk saya hanya perlukan ini tanpa ubat batuk.. insyaallah, pantas untuk pecahkan kahah dari terus lelama dalam badan kita dan anak juga..

Cinch Tea Mix Energy yang ni.. paling best.. tambah tenaga selain tu.. bantuk untuk kurangkan rasa nak makan je.. so sekali pun kita berkunjung rumah ke rumah... mkana sedikit-sedikit pun dah rasa kenyang.

Herbalax? tak payah cakap.. makan la byk sekali pun.. esok pasti flush semuanya dan paling best.. kembung perut ke.. buncit ke.. semua dia cuci usus besar kita.. kempiskan perut? opcoz.. sebab dah tak banyak tersimpan dalam usus besar kita kan...

kelebihan produk shaklee

Ostematrik? haa ni best.. malam boleh relex dengan oste ni seharian berjalan.. malam sebelum tidur kita nak relex kan sendi-sendi kita dan esok pasti bangun dengan segar bugar lagii

Lainnya.. spare la GARLIC dan Vitamin C ni.. sebabnya... gabungan terbaik bukan je untuk kekalkan penjagaan dalaman untuk kecantikan.. tapi tambahkan imun dalam badan setiap hari untuk kita...

Banyak ke? tak la.. lagi banyak kalu di senaraikan apa yang di amalkan di rumah.. hihi.. apapun.. utamakan KESIHATAN terlebih dahulu .. anak-anak juga perlukan perhatian lebih.bukan duit raya je kan-kan...

Haa.. korang yang belum mencuba "perisai" ni.. lepas ni korang wajib try.. pasti puas hati bila kita amalkan secara konsisten dan tersangat berbaloi untuk saya katakan... Sebabnya? bukan sehari dua je pengambilan ni.. mala bertahan 2-6bulan tau.. (bergantung pada setiap produk)

Bagaimana nak dapatkan barang terbaik ni? Berminat? Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email: kedaivitaminlina@gmail.com

KESIHATAN dan KECANTIKAN pasti jalan seiring.. Diet? opcoz lagi on... Jangan lupa.. cari saya untuk bantu korang juga.. .




Kempiskan perut anda


Malam ni ada rasa badan tak sedap dan superb rasa berangin?
Seharian pula dengan pelbagai juadah-juadah yang sedap sakan... bila malam terus lemau badan segala...

Apa kata korang mulakan sesuatu dengan ini dan mulakan penjagaan kesihatan secara semulajadi dan tanpa nak makan ubat segala bagai kan...

Cuci usus besar dengan HERBALAX
Cuci usus kecil dengan ALFALFA
Detox hati dengan DTX Complex
Buang angin dalam badan dengan PAPERMINT GINGER
Tambah tenaga dan bina sel-sel baru dalam badan kita dengan VIVIX.

Cara saya menjaga kesihatan secara semulajadi dan cantikkan badan sedari dalaman dan luaran dengan ini...

Berminat dapatkan terus dari saya

Puan Lina
017-5836865
Pengedar Shaklee Kulim, Malaysia termasuk Brunai
SidPRO anda 867601
Email: kedaivitaminlina@gmail.com






Punya laaa susah nak turunkan berat badan ni, bulan puasa (sebulan) pun 3kg je turun.. tapi baru seminggu lepas raya dah naik 5kg? biar betul...

petua nak kurus

Tidakkkkkkkkkkkkkkkk....

Korang.. yang berat badan cepat naik ni kan... jangan la frust bila berat badan naik lagi.. sebenarnya korang bertuah tau.. sebab berat badan boleh turun naik dalam tempoh selang-selang macam tu..

Tapi jangab la naik mendadak pula ye dah... Tadi dengar Ustad Kazim Ilyas bagi ceramah.. (kat TV) je la.. bukan live..haha... Raya kemenangan kita 1 HARI je... sebab tu di panggil 1 SYAWAL.. selebih tu.. tak semestinya kena raya 1 bulan juga kan...

Dan.. cara yang terbaik elak berat badan ni naik mendadak terusan... korang boleh amalkan PUASA 6 HARI (di bulan SYAWAL) ..

Tu yang di saran kan.. dan perasan tak.. bila kita dah biasa 1 bulan tu tak makan siang.. masa 1 syawal ni pun kita tak lalu makan sangat kan.. makan secubit pun rasa kenyang.. 1 biji ketupat tu pun dah kenyang.. kalu 2 lagi tak habis.. betul tak?

Kalu saya macam tu la.. Jiran bagi ketupat palas ni pun nak habiskan 2 biji pun di paksa-paksa.. tapi jangna keterlaluan tau nak makan tu.. sebabnya... perut kita "terkejut" nanti.. dah pula satu hal sakit perut la.. sasak nafas la.. muntah la..demam laaa... ni semua kan sebab perut kita "terkejut" di 1 syawal.. sebab tu makan sedikit-sedikit je..

Dan... tak la berat naik mendadak.. ye dak? tu bagi saya la.. maybe juga akan membantu korang... Insyaallah.. sebab dari pengalaman saya yang dulu pernah muntah-muntah bagai.. sebab juadah tu menyelerakan..makan dan makan..sudahnya.. malam raya ke-2 tu lembikkk je la..

Dan..kali ni..saya nak kongsikan kat korang juga... haa.. ni paling simple dan best.. sebab korang akan rasa kenyang.. dan makan pun ala kadar je.. tapi semangat nak berkunjungan dari rumah ke rumah sanak saudara tu tetap segar dan tak la lemau...

Taraaaaaa.... CINCH TEA MIX ENERGY... korang dah pernah rasa tak? kenapa minuman ni saya syorkan kat korang?

minuman bertenaga


Sebabnya? Sangat sedap! So bagi anda yang nak pastikan mempunyai berat dan bentuk badan yang menarik walaupun selepas raya, jangan lupa amalkan Cinch Tea Shaklee. Rugi kalau tak cuba tau!!!

Jom Tingkatkan Tenaga Anda di samping berkunjungan  rumah ke rumah ....

Teh eksotik putih, merah dan hijau Matcha dipetik dengan berhati-hati dan diadun sempurna untuk menghasilkan minuman yang sungguh luar biasa. Ia bertindak pantas untuk memberikan rangsangan tenaga semula jadi di samping meningkatkan kesihatan keseluruhan.

*  Rangsangan tenaga secara semula jadi dan selamat
*  Sedap diminum, sama ada panas atau sejuk
*  Alternatif terbaik kepada snek manis dan kopi
*  Cepat bertindak untuk meningkatkan tenaga
*  Bungkusan berbentuk ‘stick’ yang mudah bagi setiap sajian

Dan paling terbaikkk seuai untuk semua..sebabnya -->Tiada perisa, pewarna dan pemanis tiruan. <--


Berminat? Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...



Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email: kedaivitaminlina@gmail.com


Selamat malam semua... ops.. bukan nak tidur tau.. sebab post lambat hari ni.. tu nak kata selamat malam.. bukan tak menjenguk entry hari ni.. reramai blogwalking dulu sedari awal pagi..

Boleh di katakan, entry ke.. status muka buku ke.. tweeter ke.. semua tetang raya.. oh raya...

Pengedar Shaklee Kulim

Alhamdulillah.. hari kemenangan untuk kita umat islam setelah sebulan berpuasa kan.. tahun ni saya beraya bersama anak-anak je.. mr.suami kerja tak dapat nak cuti.. apapun saya merasa la juga seperti mana kawan-kawan saya yang lain beraya dengan anak-anak bila masa suami bekerja kan..

Apapun kemenangan kita perlu di sambut.. dan hari ni saya tak masak.. sebab jiran sebelah bagi juadah raya boleh di katakan banyak la juga.. sebab saya makan sorang.. anak-anak ni tak la makan ketupat tu bagai kan... Best dapat jiran yang baik dan ambil tahu akan kita ni.. Syukur sesangat... tak la merasa sendirian kan

Ok la.. entry hari ni tak nak panjang-panjang sangat.. sebab on mood raya korang juga kan.. dan kebanyakkannya semua balik kampunhg jumpa mak ayah.. keluarga adik beradik kan.. apapun..

Salam AIDULFITRIL, Maaf Zahir Batin.. kalu ada sepanjang penulisan saya sebelum-sebelum ni menyakitkan hati korang ke.. yang tak tersengaja tu. mohon maaf naa...

Kosong-kosong..

Ikhlas dari

Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601

email ;- kedaivitaminlina@gmail.com

 
Sebut je kecantikan, sebaik pasti kaitkan dengan wanita bukan? kenapa lelaki tak kisahkan kecantikan ek? Jangan... mr.suami saya kisahkan tau pasal kulit muka dia... "seketui" jerawat tu pun dia bising kalu ada kat muka dia.. haaaa

Tapi saya tahu.. wanita sangat-sangat kisahkan kecantikan ni..bukan la nak secantik retis Puan Che Ta.. Dato Siti... Erra Fazira laaaa... Tapi cantik ni kan dalam pelbagai maksud.. mereka-mereka ni mmg sah-sah dah cantik.. tak tepek bedak tebal-tebal pun dah cantik kan...

Tapi kecantikan ni biar sedap mata memandang dari kita sendiri terlebih dahulu..baru.. mr.suami kita.. orang sekeliling kita.. betul tak?
vita c shaklee
Mr.Google Pict

Kalu da jerawat penuh 1 muka... lepas tu ada ke orang nak "kongsi" apa2 dari kita? contoh kain sembahyang laaa.. mesti tak da punya..alasan.. takut air bisa  dari muka tu tertinggal kat kain.. kan?

Haa.. mau tak sakit hati kalu kita tahu.. bagi saya simple je.. mungkin saya yang pernah alami sebegini.. dengan pelbagai produk saya gunakan untuk luaran pun masih lagi tak ok-ok... lastly penyelesaian saya dengan secara tak sengaja dalam SET PENYUSAN ni ada Vitamin C, awalnya saya tak sure Vitamin C ni terlalu banyak membantu...

Bila perasan.. baru saya tahu.. Vitamin C ni sangat-sangat badan kita perlukan.. dah la tak makan banyak buahan.. sayuran apatah lagi.. sumber protin? lagiiii laaa...

Dan saya kongsikan ek... kenapa Vitamin C penting dalam badan kita...

*** Sustained Release Vita-C adalah pilihan paling tepat yang mampu bertindak sepanjang hari bagi membekalkan semula vitamin C yang hilang daripada tubuh disebabkan oleh aktiviti harian.

Sustained Release Vita-C 500mg dengan rumusan serba semula jadi ini memenuhi keperluan vitamin C tubuh, serta amat penting untuk menyihatkan tulang, gigi, gusi dan seluruh tubuh secara amnya.***

set cantik shaklee
Bukan untuk kulit je tau.. malah satu badan kita perlukan vitamin c.. Sebenarnya ada beberapa Set lagi untuk penjagaan kulit wajah ni..sebagai contoh ESP, B-Complex, Vitalea, Alfalfa, Herbalax, Gla juga Vitamin E.. Tapi untuk hari ni biar saya terangkan 1 je dulu.. Kenapa?

Haaa sebotol Vitamin C ni ada 180biji harga tak sampai pun RM100, malah mampu milik dan kesan terbaik untuk penggunaan seawal 21-90 hari.. masih sempat korang nak cantik.. dan mencerahkan kulit tau...

Sebab tu kalu korang paling tak suka amalkan banyak-banyak produk.. saya syokkan VITAMIN C di dahulukan...

Percaya?

Korang amalkan dan korang rasai kesan dan penjimatan yang sangat banyak untuk korang.. sebab selain amalkan.. korang boleh buat masker dengan Vitamin C ni tau... Sangat-sangat tak rugi untuk korang terus amalkan... dan ianya pasti SELAMAT, SEMULAJADI & BERKESAN!

Berminat? Dapatkan SEGERA untuk kesan awla dan terbaik anda!

               Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601