Kenapa ramai kini memilih produk murah berbanding....

Hari ni nak kongsi sedikit tak banyak nak membebel di blog ni. Tapi sedikit sebanyak membuatkan saya 100x berfikir...
.

.
Kenapa ramai antara kita sekarang memilih produk yang segera dan murah berbanding kualiti sesuatu produk kini? 
.
Nak murah untuk CANTIK?
.
Nak murah untuk SIHAT? 
.
Anda rasa? Berbaloi ke? Murah dan kesannya cepat tapi anda tanpa sedar ianya membawa "kesan sampingan" di masa akan datang? Bukan sekarang.. bukan sehari dua.. tapi akan datang..
.
Anda nak PUTIH? Tapi nak murah dan segera.. dalam masa sama anda belum kahwin lagi.. nak nampak segak untuk menjadi kegilaan dan pujian ramai untuk dibanggakan anda rasa?
.
Berbaloi ke.. 
Bila dah kahwin.. 
Anda ada masalah cyst, masalah sukar nak hamil, masalah period tak teratur... dan macam-macam masalah lain kesan bila anda NAK SEGERA CANTIK dan dipuji ramai? 
.
.
Tu yang ada nak? Tapi kesannya? Memakan diri sendiri tanpa anda sedari.. lagi sedih bila baru anda tersedar akan kesannya pengambilan anda selama ni dah menganggu kesihatan anda iaitu kesihatan buah pinggang anda? 
.
Jadi berbaloi tak anda nak CANTIK DENGAN SEGERA tu??? 
.
.
Kami nak tanya je.. sebab ramai sangat yang nak cantik tapi tak nak yang kesannya lebih baik dan tak nak menunggu 21-90 hari untuk keserasian tubuh badan anda. Nak segeraaaa je... 
.
.
Berbaloi ke??? 
.
Anda rasa? 
.
Saya pernah sakit dan sakit itu lebih menyakitkan dan nak sembuh itu sangat memakan masa.. 
.
#bellpalsy 
#darahrendah 
#gastrik 
.
Sebab itu jangan taksub nak cantik... biar la PENJAGAAN KESIHATAN NO.1 & CANTIK NO.2 itu berbaloi dengan apa yang kita nak... 
.
.

2 comments:

  1. nampak muda tu memang impian semua orang. hehe.. lagi2 nak masuk 3 series ni memang lagila kena jaga.

    ReplyDelete

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...